[BCMA] Apply to host a CCI-CHIN Webinar

Moderated BCMA subscriber listserv listserv at lists.museum.bc.ca
Mon May 3 13:39:45 PDT 2021


Dear colleagues,



As you may know, we are now accepting applications from institutions who
are interested in hosting CCI-CHIN webinars in 2021–2022.  We made
announcements on our Facebook page and on mailing lists. We are contacting
you today to ask for your collaboration in sharing this call with your
networks and your members.



Webinars will cover a variety of topics related to the conservation and
preservation of objects and collections, such as the care of metals,
digital preservation and exhibit lighting.



How does it work? We will provide the instructor and content free of
charge. Institutions are responsible for hosting the webinar and for other
related items, such as registering participants and choosing a
videoconferencing platform. We can offer assistance to host institutions in
remote areas where web connectivity may be an issue.



To apply, complete the Apply to host a training or learning activity
<https://app.pch.gc.ca/application/formulaires-forms/atel/1.app?lang=en>
form. Applications are due by *May 21, 2021*, and selections will be made
in early June.



For more information on webinar topics, the application process for
institutions and instructions on how to register as a participant, consult
our new Webinars
<https://www.canada.ca/en/conservation-institute/services/training-learning/online-learning/webinars.html>
section online.



Thank you for your collaboration.

*______________*



Chers collègues,



Comme vous le savez, nous acceptons présentement les demandes des
établissements intéressés à être l’hôte d’un webinaire de l’ICC-RCIP en
2021-2022. Nous avons fait des annonces sur notre page Facebook et sur les
listes de distribution. Nous communiquons avec vous aujourd’hui afin de
demander votre collaboration pour partager cet appel auprès de vos réseaux
et/ou de vos membres.



Les webinaires couvriront une variété de sujets liés à la conservation et à
la préservation des objets et des collections, comme le soin des métaux, la
préservation numérique et l'éclairage pour les expositions.



Comment ça fonctionne? Nous offrirons le contenu aux hôtes et mettrons à
leur disposition les services d’un formateur, et ce, gratuitement. Les
établissements sont quant à eux responsables de l'organisation du webinaire
et d'autres éléments connexes, comme l'inscription des participants et le
choix de la plateforme de vidéoconférence. Nous pouvons offrir du soutien
aux établissements hôtes dans les régions éloignées où la connectivité Web
peut poser problème.



Pour faire une demande, remplissez le formulaire S’inscrire pour être
l’hôte d’une activité de formation ou d’apprentissage
<https://app.pch.gc.ca/application/formulaires-forms/atel/1.app?lang=fr>.
Les inscriptions doivent être soumises au plus tard le *21 mai 2021*, et la
sélection des hôtes se fera au début de juin.



Pour obtenir plus d'informations sur les sujets couverts par les webinaires
et le processus d’inscription pour les établissements hôtes ou pour savoir
comment s'inscrire en tant que participant, consultez notre nouvelle
section Webinaires
<https://www.canada.ca/fr/institut-conservation/services/formations-apprentissage/apprentissage-en-ligne/webinaires.html>
sur notre site Web.



Merci de votre collaboration.



Bruno Lemay

(he / il)



Director

Heritage Information Directorate

Canadian Conservation Institute / Canadian Heritage Information Network

Department of Canadian Heritage

Government of Canada

bruno.lemay at canada.ca

613-998-3721, ext. 111



Directeur

Direction de l'information sur le patrimoine

Institut canadien de conservation / Réseau canadien d’information sur le
patrimoine

Ministère du Patrimoine canadien

Gouvernement du Canada

bruno.lemay at canada.ca

613-998-3721, poste 111
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://lists.museum.bc.ca/pipermail/listserv-museum.bc.ca/attachments/20210503/8e08fbc0/attachment.html>


More information about the Listserv mailing list